سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامسونگ اکنون گزینه های خود تعمیری را برای دستگاه های گلکسی با م

رقیب اپل، سامسونگ، امروز شراکت جدیدی با iFixit اعلام کرد که باعث می‌شود سامسونگ قطعات معتبر، ابزار تعمیر و راهنمای تعمیر را برای مشتریانی که می‌خواهند دستگاه‌های گلکسی خود را تعمیر کنند، ارائه می‌کند.

 

galaxy s21

برنامه جدید سامسونگ منعکس کننده برنامه خود تعمیری است که اپل سال گذشته معرفی کرد. برنامه "Self Service Repair" که قرار است در اوایل سال 2022 راه اندازی شود، به گونه ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا تعمیرات خود را با تامین قطعات و دفترچه راهنمای تعمیرات از اپل انجام دهند.

 

برنامه اپل در زمان عرضه به آیفون 12 و آیفون 13 محدود خواهد شد، اگرچه اپل قصد دارد به مرور زمان گزینه های خود تعمیری را برای دستگاه های دیگر ارائه دهد. اپل قصد دارد بیش از 200 قطعه و ابزار مجزا برای تعمیر آخرین آیفون‌ها ارائه کند.

 

مانند برنامه تعمیر اپل، گزینه تعمیر سامسونگ نیز در زمان فعلی محدود است. سامسونگ و iFixit قطعات تعمیری را برای گلکسی اس 20، گلکسی اس 21 و تب اس 7 پلاس ارائه خواهند کرد، اما آخرین دستگاه های گلکسی اس 22 را ارائه نمی کنند.  ریکاوری اپل آیدی در کرج سامسونگ قصد دارد ابتکار عمل خود را در تابستان راه اندازی کند و دستگاه های اضافی به مرور زمان پشتیبانی خواهند شد.

 

 

به مشتریانی که از برنامه تعمیر خود سامسونگ استفاده می‌کنند، راهنمای تعمیر گام به گام برای تعویض مجموعه‌های نمایشگر، شیشه‌های پشتی و درگاه‌های شارژ با قطعات مستعمل بازگردانده شده به سامسونگ برای بازیافت ارائه می‌شوند. در بیانیه‌ای، رامون گرگوری، معاون خدمات مشتری سامسونگ، گفت که سامسونگ "در حال ایجاد راه‌های بیشتری برای مصرف‌کنندگان است تا طول عمر محصولات [خود] را با تجارب مراقبت عالی افزایش دهند."

 

هم اپل و هم سامسونگ این برنامه های خود تعمیری را در پاسخ به قوانین حق تعمیر که بسیاری از ایالت ها ایجاد کرده اند، معرفی کرده اند. اپل و سایر شرکت‌های فناوری به شدت علیه چنین قوانینی لابی کرده‌اند و احتمالاً قصد دارند با اجرای راه‌حل‌های خود، الزامات گسترده را از بین ببرند.